Б/в навантажувач: основні правила підбору
Вантажно-розвантажувальні роботи суттєво оптимізують процес виконання складських робіт. Однак, найчастіше, придбання нових машин економічно недоцільно, набагато вигідніше і практичніше придбати для складу навантажувачі, які раніше експлуатувалися. При їх купівлі слід враховувати ті ж параметри, що і при виборі нового агрегату - тип обладнання (на бензині, дизпаливі, електричний або гідравлічний навантажувач), максимальна вантажопідйомність, особливості конструкції щогли, довжина вил, особливості шин та інші.
Але при виборі техніки б/в є деякі нюанси. Багато компаній виконують передпродажну підготовку колишнього в експлуатації обладнання - косметичний ремонт, часткове відновлення. Тому візуально важко судити про реальний потенціал агрегату.
Якщо ви вибираєте навантажувач з ДВС, слід бути готовим до досить високого ступеня зносу. Бензиновий силовий агрегат зношується швидше дизельного, проте ремонт і обслуговування дизельного мотору обійдеться дорожче.
В електричному двигуні відсутні такі елементи, як циліндри і поршні, а значить, він практично не схильний до зносу. Тому, вибираючи колишню в експлуатації техніку, рекомендується віддати перевагу саме електро-навантажувачу. Однак варто звернути увагу на поточні параметри тягової АКБ - ступінь заряду і інші. При нормальному стані батареї електронавантажувачі служать ще далеко не один рік.
В окрему категорію можна віднести навантажувачі з вільним ходом, які експлуатуються в складських господарствах з великим вантажообігом. В процесі експлуатації вони піддаються значним навантаженням, тому їх залишковий ресурс на досить низькому рівні. Дуже рідко на ринку пропонується така техніка з малим напрацюванням.
Що врахувати при виборі
Купуючи навантажувач який раніше експлуатувався, потрібно звернути увагу на такі моменти:
- реальний стан обладнання. Добросовісний продавець обов'язково надасть таку інформацію;
- відмітки про проведення технічного огляду та обслуговування. Ці дані повинні бути вказані на самому навантажувачі. Їх наявність свідчить про дотримання правил експлуатації техніки попереднім власником;
- наявність корозії. Воно свідчить про експлуатацію машини в екстремальних умовах, наприклад - в прибережних районах. Навантажувач потребують комплексного ремонту, причому не тільки зовнішньому.
Крім цього, не повинно бути задирів на штоках гідравлічних циліндрів, витоку масла з гідравліки, значною стертості на елементах управління, слідів витікання мастила на «життєво» важливих ділянках двигуна, низького рівня робочих рідин, відмінних від робочих параметрів АКБ, а також істотних пошкоджень (деформацій , перекосів щогли і інших). Незначними недоліками вважаються:
- забруднення;
- невеликі подряпини;
- незначні сліди мастила на сальниках (ці елементи легко замінити);
- слабкий натяг ланцюга (можна відрегулювати);
- зношені шини;
- люфти в щоглі або підвісці;
- погане (і навіть неробочий) стан гальмівної системи;
- несправність фільтрів.
Перед покупкою бажано провести комплексну діагностику навантажувача, перевірку роботи всіх його систем.
І ще варто врахувати, що техніка з великим залишковим ресурсом, технічно справна і повністю укомплектована, не може пропонуватися дешево. Неможливо придбати за дуже низькою ціною модель останніх поколінь. Також практично не існує старого обладнання в ідеальному технічному стані.
Придбати навантажувачі та іншу складську техніку б/в Ви можете в компанії «Склад Плюс».