Вимоги до використання в’їзних і гравітаційних стелажних систем

В’їзні та гравітаційні стелажні системи: вимоги до використання

Розглянемо основні правила використання в складському господарстві стелажних систем Drive-in і набивних стелажів.

Використання системи Drive-in

Стелажі даної конструкції утворюють канали, по яких рухаються піддони на ложементах. Система оптимальна для зберігання одного виду вантажу, розташованого на піддонах, коли доступ безпосередньо до кожного піддону кожної вантажної одиниці не є визначальним критерієм вибору.

Перед використанням піддонів слід переконатися в їх справності. Навантаження на дошки є дуже високою, в разі несправності піддон може зруйнуватися і впасти зі стелажа.

Основні вимоги до експлуатації стелажів:

  • забороняється проштовхувати піддони уздовж проїзду, в тому числі, з використанням навантажувальної техніки;
  • забороняється тягнути завантажені піддони по ложементів;
  • піддон повинен бути рівно встановлений на ложемент, розміщення в перекошеному положенні не допускається;

  • встановлюючи піддон на рівень, слід з максимальною точністю відкоригувати його положення.

Експлуатація гравітаційних систем

У даній системі основу стелажів складають ролики, розміщені в похилому положенні. Таким чином, піддони уздовж проїзного каналу переміщаються самостійно. При вивантаженні крайньої вантажної одиниці на її місце автоматично стає наступна.

Розміщувати піддон на стелажі слід так, щоб опорні рейки розташовувалися перпендикулярно роликам, що забезпечує рух одиниці вантажу. Плавність і стабільна швидкість руху досягається за рахунок сили тяжіння і дії гальмівних барабанів. Для повного контролю переміщення вантажу і запобігання проблем перед використанням стелажів необхідно переконатися в повній технічній справності всіх складових елементів.

Найбільш поширені проблеми експлуатації гравітаційних систем:

  • деформація роликів від перевищення допустимого рівня навантаження або ударів;
  • некоректно відрегульовані гальмівні барабани.

При розміщенні піддону на стелажі його необхідно відцентрувати на вході в проїзний канал, для цього використовуються спеціальні пристосування – централізатори. Це забезпечує не тільки максимальне ефективне розташування вантажної одиниці, а й захист елементів системи (балок, стійок) від ударів при виконанні вантажно-розвантажувальних робіт.

Для захисту крайнього ролика проїзного каналу від механічного впливу також слід використовувати спеціальні елементи.